L’inici del Cinquantenari dels Amics de Sant Pere

El 29 de març a la sala 1 d’Octubre va tenir lloc l’acte inaugural de la commemoració, l’inici del qual els ‘Amics’ havien encomanat al poeta local Jaume Invernon. Fou ell qui l’encetà recitant «Un clam d’auxili», un poema de la seva autoria en què es refereix, amb uns mots preciosos i molt ben triats,…

Aspecte durant el concert de l’orquestra Andreví

El 29 de març a la sala 1 d’Octubre va tenir lloc l’acte inaugural de la commemoració, l’inici del qual els ‘Amics’ havien encomanat al poeta local Jaume Invernon. Fou ell qui l’encetà recitant «Un clam d’auxili», un poema de la seva autoria en què es refereix, amb uns mots preciosos i molt ben triats, al llarg procés de recuperació del monument, així com a l’esperit que va moure els que l’iniciaren a causa d’un intent d’espoli del sepulcre dels Mur emplaçat al lateral de tramuntana de la canònica.

Tot seguit i després de la introducció de Toni Sala, president de l’associació, es projectà un vídeo de Bernat Vilella amb imatges representatives dels treballs duts a terme a la canònica, des de l’any 1975 fins a l’actualitat, amenitzat amb el so d’un fragment de la Suite del Mil·lenari de Sant Pere, musicalitzat per Joan Díaz i referit al poema d’Invernon abans esmentat, interpretat per Gemma Humet i el cor de veus blanques format pels alumnes de l’Escola de Música de Ponts i Oliana. Cal dir que les imatges que hi apareixen procedeixen de l’Arxiu Viladot, de l’Arxiu Gràfic de Ponts, de la col·lecció Cucurulls i de l’arxiu dels Amics de Sant Pere.

Instantànies preses durant els parlaments de Jaume Invernon, Jordi Vidal, Toni Sala i Josep M. Vidal
Instantànies preses durant els parlaments de Jaume Invernon, Jordi Vidal, Toni Sala i Josep M. Vidal

El president del l’AASPP, després d’agrair-li el poema al Jaume i el vídeo al Bernat, també donà les gràcies per la nombrosa assistència a l’acte i pel suport rebut per part de les institucions, així com d’empreses i entitats que han fet possible que s’hagi esdevingut la commemoració. El president dels Amics passà tot seguit a resumir cadascun dels actes que se celebrarien i que han suposat un esforç extra de l’associació.

Jordi Vidal, que intervingué a continuació, fonamentà el seu parlament en sintetitzar la història de l’associació i va fer esment dels preàmbuls que hi hagué abans de constituir-se. Va fer esment de cadascuna de les fases de tot el procés de reconstrucció i va fer esment, amb noms i cognoms, de tots els que es té constància que hi han intervingut de manera més significativa. Fou precisament un germà seu, en Josep M., qui va agafar el relleu en l’acte inaugural quan, després de referir-se a l’experiència personal i vivències relatives a la recuperació del monument, va fer una explicació de tot el procés que va conduir-lo a la creació del logotip de cinquantenari.

Aspecte durant el concert de l’orquestra Andreví
Aspecte durant el concert de l’orquestra Andreví

Finalitzats els parlaments començà tot seguit el concert, programat per l’organització, de l’orquestra Andreví de Cervera com a protagonista, que sota la direcció de Carles Gumí oferí als assistents un repertori variat, amb composicions de l’autoria de G. H. Green, W.A. Mozart, L. van Beethoven i F. Schubert entre altres, i que es va cloure amb un bis en agraïment als perllongats aplaudiments dels assistents. La peça escollida fou «Havana», un tema de l’autoria de Camila Cabello, que fou interpretat magistralment i que feu les delícies de la nombrosa assistència. Cal dir que en l’audició hi intervingué el prometedor planter de baixos, barítons i sopranos del conservatori cerverí (S. Sánchez, R. Rius, J. Pellicer, Ll. Inglavaga i R. Riera) i una cinquantena de ben preparats instrumentistes, entre els quals vàrem conèixer de la nostra contrada a Lluc Inglavaga, Martí Pujol, Clàudia Solé i Anna Amores.

Entrada similar