Repartiment de “Lo Ranxo” per honrar l’esperit de reinserir-se

El 21 de març l’Ajuntament de Ponts va promoure un acte commemoratiu al nucli rural de Torreblanca en què s’hi aplegaren les autoritats –locals, comarcals i del país–; els familiars i veïns –d’abans i d’ara– del llogaret, així com a usuaris i professionals de la comunitat terapèutica allí emplaçada des de 1993, que actualment gestiona…

Repartiment de “Lo Ranxo” per honrar l’esperit de reinserir-se

El 21 de març l’Ajuntament de Ponts va promoure un acte commemoratiu al nucli rural de Torreblanca en què s’hi aplegaren les autoritats –locals, comarcals i del país–; els familiars i veïns –d’abans i d’ara– del llogaret, així com a usuaris i professionals de la comunitat terapèutica allí emplaçada des de 1993, que actualment gestiona l’associació Egueiro.

Després d’una visita per les instal·lacions del centre, l’alcalde de Ponts Josep Tàpies, des d’un entarimat emplaçat a la zona esportiva s’adreçà als assistents per a fer la presentació de l’acte i de les autoritats i professionals que l’acompanyaven. Tot seguit fou Miquel Plensa –president del Consell Comarcal de la Noguera–, qui es dirigí a la concurrència per expressar la voluntat de la institució que presideix de col·laborar amb la comunitat terapèutica. Després fou Jaume Vilanova –director del centre–, qui feu referència a la duresa de la feina en el decurs dels primers anys de treball al centre, però que fou molt gratificants gràcies als resultats obtinguts. A continuació va prendre la paraula Emília Chacón –directora dels Serveis Territorials de Presidència de la Generalitat–, qui remarcà el compromís de la institució que representa amb la comunitat, la qual forma part de la seva xarxa assistencial, en la rehabilitació i la reinserció social i laboral de persones amb addiccions.

Després d’aquest parlament l’alcalde de Ponts va reprendre la seva dissertació, en què va manifestar la voluntat de l’equip de govern per a continuar treballant en aquest projecte social, per seguir donant resposta a persones en risc d’exclusió. Va fer esment de l’objectiu unànime de l’equip en qüestió de pretendre que Ponts seguís essent un exemple de compromís i de solidaritat, convidant a tothom a continuar treballant pel futur del centre. Tot seguit va fer una breu exposició del que representa “Lo Ranxo”, per tal aclarir als residents que el fet de fer-ne una ‘edició’ allí volia ser una mostra de reconeixement cap a ells per la seva lluita per superar situacions personals complexes amb el desig de refer les seves vides. També els digué que després de la seva reinserció, com així ha estat en altres casos d’ex-residents al centre, tindrien un excel·lent record del preciós lloc on han estat, i que pensessin en la possibilitat de convertir-se en pontsicans del demà.

Mentre es feien els parlaments, sota el mestratge de Rosa Boix, s’anava coent lo Ranxo i després de les intervencions va tenir lloc un àpat de germanor… Es van començar a repartir les racions entre els nombrosos comensals que estaven emplaçats en dues enormes taules. El tast de la nostra ‘poció màgica’ es complementà amb una sensacional botifarrada i una entretinguda sobretaula.

Cal dir que l’Associació Egueiro és una entitat dedicada al tractament de trastorns additius, especialitzada en el tractament de drogodependències, que fa més de trenta anys que gestiona el centre, després d’agafar el relleu d’Aldebaran Catalunya… Es tracta d’una llarga història de solidaritat que s’inicià el 17/06/92 amb l’aprovació en un ple municipal de la compra dels terrenys on ara hi ha les instal·lacions del centre, que tot i les dificultats que hi hagué per a fer realitat el projecte, ara és una realitat de la que en podem estar ben cofois. JV

Entrada similar