El 8 de juny, a l’església canonical es va poder gaudir d’una altra actuació d’alt nivell amb els reconeguts components de la formació musical Tasto Solo com a protagonistes, que entonaren un lluït repertori de temes de l’època medieval, acompanyats amb instruments d’aquell temps que han estat recreats gràcies a una formidable tasca de recerca empresa per dita formació, que està liderada pel seu director i fundador Guillermo Pérez (organetto i clavisimbalum), i composta per un col·lectiu d’especialistes de música antiga d’arreu d’Europa format per Anne-Kathryn Olsen (soprano), Angélique Mauillon (arpa medieval), Víctor Sordo (tenor), Marine Fribourg (mezzosoprano) i Pau Marcos (viola medieval).
Aquest reguitzell de virtuosos va encarar el programa ‘El Naixement de la Música. Esplendors de la Polifonia Medieval’, que va fer gaudir de valent al públic assistent. El programa en qüestió, ideat per l’esmentat Pérez (Barcelona, 1980) –amb arrels a la comarca veïna de la Segarra i director de l’ensemble establert a França– consisteix en una selecció de diferents temes musicals que van ser creats durant l’edat mitjana, període en el decurs del qual el monjo benedictí Guido d’Arezzo va posar els fonaments de la música tal com l’entenem i l’escoltem encara ara… Concretament durant 1024, el mateix any en què a l’església de Sant Pere s’hi feu el primer judici que tenim documentat, el monjo en qüestió va redactar les darreres pàgines del seu tractat ‘Micrologus’, que va suposar la fi de la preeminència del mètode d’aprenentatge basat en la transmissió oral i que revolucionaria per sempre la pràctica de la música, ja que en l’esmentat tractat –per primera vegada– es batejava amb un nom cadascuna de les notes, al mateix temps que ensenyava a aprendre-les a llegir i a fer-les sonar bé entre elles, posant les bases i marcant el camí per a tots els que vulguin practicar l’art de crear i organitzar sons.
Finalitzat el concert s’obsequià als assistents amb un refrigeri.